Harley Davidson Pan America Forum banner

Motorprobleem?

463 views 8 replies 5 participants last post by  dcan90  
#1 ·
Mijn vriend heeft dit probleem ervaren: “Heb mijn 22 pk naar de dealer gebracht voor garantie. De motor miste slecht alles boven de 6000 tpm. Toen, niet lang daarna, miste en knalde alles boven 1/4 gas. De dealer zegt dat het komt omdat ik een slip-on uitlaat heb en geen kat, daarom loopt hij zo. De uitlaat was zo toen ik hem kocht en liep prima voor ongeveer 8000 km, alleen de laatste 1500-2000 begon hij te stribbelen.” Iemand ideeën?

#4 ·
Mijn motor draait niet boven de 6.000 tpm bij vol gas. De dealer dacht een probleem te hebben gevonden met een losse connector naar de ECM. Niet het probleem. Het doet het nog steeds en soms draait hij niet boven de 5.000 tpm bij vol gas. Bij halve gas draait hij soepel hoger, maar uiteraard langzamer.
Terug bij de dealer met het verzoek om daadwerkelijk iets kapots te vinden en het te repareren, het naar een andere dealer te sturen als dat nodig is, of mij te vertellen waar ik het kan laten repareren. Hoewel het geen storing is, is het onacceptabel om die laatste 50-75 pk te verliezen die de motor kan ontwikkelen.

#5 ·
Mijn motor draait niet boven de 6.000 tpm bij vol gas. De dealer dacht een probleem te hebben gevonden met een losse connector naar de ECM. Niet het probleem. Doet het nog steeds en draait soms niet boven de 5.000 tpm bij vol gas. Bij halve gas draait hij soepel hoger, maar uiteraard langzamer.
Terug bij de dealer met het verzoek om daadwerkelijk iets kapots te vinden en te repareren, naar een andere dealer te sturen als dat nodig is, of me te vertellen waar ik het naartoe kan brengen om het te laten repareren. Hoewel het geen storing is, is het onacceptabel om die laatste 50-75 pk te verliezen die de motor kan ontwikkelen.
Brandstofpomp 💪 hogedrukfilterelement raakt verstopt.