Harley Davidson Pan America Forum banner

Regulacja quickshiftera

2.8K views 18 replies 7 participants last post by  RedPan22  
#1 · (Edited)
Cześć wszystkim, nowy członek tutaj. Właśnie odebrałem 22 z przebiegiem 5 tys. km. Kazałem dealerowi zainstalować quickshifter, aby osłodzić transakcję.

Zauważyłem, że używanie qs jest bardzo nieporęczne. Często przy zmianie z 2 na 3 i redukcji z 4 na 3 następuje odcięcie zapłonu, ale biegi się nie zmieniają, chyba że naprawdę mocno uderzę w dźwignię zmiany biegów.

Odwołując się do instrukcji instalacji, stwierdza się: "dźwignia wałka zmiany biegów musi znajdować się w pozycji godziny 6. Jeśli jest przesunięta o jeden ząb w dowolnym kierunku, znajduje się w niewłaściwym miejscu."

Wygląda na to, że mój jest zainstalowany w pozycji 6:30.

Dźwignia zmiany biegów jest nieco za wysoko dla mojej stopy. Zmiana biegów w górę wymaga dużo ruchu, prawie muszę podnieść stopę z podnóżka, aby zmienić bieg w górę.

Image


Wygląda na to, że przesunięcie dźwigni zmiany biegów na godzinę 6 obniżyłoby również dźwignię o kilka mm.
Czy to może być problem?

Quickshifter zastępuje drążek regulacyjny, więc wydaje się, że wszelkie regulacje wysokości dźwigni zmiany biegów wynikają z regulacji dźwigni wałka zmiany biegów na samym wałku.

Sformułowanie dotyczące pozycjonowania dźwigni wałka zmiany biegów sprawia wrażenie, że nie ma żadnej regulacji za pomocą quickshiftera.

Image


Image

Czy ktoś tutaj ma doświadczenie z tym konkretnym problemem?

Image
 
#3 ·
Witaj na forum z SE New Mexico,
Myślę, że jest kilka wątków na temat QS, osobiście nie mam z tym żadnego doświadczenia
Dzięki, Rocket. Znalazłem odpowiedź w wątku od Dartveiga na temat jego doświadczeń.
Image


Moje połączenia wyglądają tak

/ /

Prawie jakbym był przesunięty o kilka wielowypustów

Kiedy za kilka dni zrobi się tu cieplej, wypróbuję tę regulację i zabiorę ją na przejażdżkę
 
#4 ·
Pomimo powyższego postu, lokalizacja nie powinna mieć większego znaczenia. HD zdecydowało się użyć czujnika Halla zamiast zmiennego czujnika tensometrycznego do wykrywania ruchu liniowego. Miałem quickshifter w moim 22 i bez względu na to, jakiej pozycji używałem, był to najbardziej nieporęczny quickshifter, jakiego kiedykolwiek używałem. Uważałem, że funkcja dopasowywania obrotów została zaimplementowana przyzwoicie, ale nigdy nie będzie tak płynna jak w Ducati lub BMW.
 
#6 ·
Mimo powyższego postu, lokalizacja nie powinna mieć większego znaczenia. HD zdecydowało się użyć czujnika Halla zamiast zmiennego czujnika tensometrycznego do wykrywania ruchu liniowego. Miałem quickshifter w moim 22 i bez względu na to, jakiej pozycji używałem, był to najbardziej nieporęczny quickshifter, jakiego kiedykolwiek używałem. Uważałem, że funkcja dopasowywania obrotów została zaimplementowana przyzwoicie, ale nigdy nie będzie tak płynna jak w Ducati lub BMW.
Dzięki za odpowiedź. Wydaje się, że na tym forum jest wiele opinii na temat nieporęczności.

Pańskim zdaniem, czy niewielka regulacja mojego byłaby warta zachodu, aby może wyeliminować niektóre fałszywe zmiany biegów? A może uważa Pan, że powinienem go po prostu zdjąć? Przez lata testowałem mnóstwo pan amów. Mój jest pierwszym, którym jeździłem z QS. Wolałbym sam zmieniać biegi niż zajmować się pominiętymi zmianami
 
#8 ·
Mam swój quick shift od 60 tys. mil i uwielbiam go. Widzę, kiedy technik zapomina włączyć quick shifter, a nieporęczne, o którym mówisz, jest zwykle objawem. Zaniósłbym to z powrotem i poprosił ich o sprawdzenie, czy qs jest włączony. Zawsze było to szybkie rozwiązanie i zwykle technik mówi: o mój Boże, zapomniałem o tym.
 
#16 ·
Ciepło nie powinno mieć wpływu na rodzaj quickshiftera, którego używa Pan Am. HD zdecydowało się użyć czujnika Halla do pomiaru ruchu dźwigni zmiany biegów. Jest to w zasadzie mały przetwornik magnetyczny, podobnie jak czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. Są one bardzo odporne na wahania temperatury i wibracje. Całkowicie możliwe jest, że sam quickshifter może być wewnętrznie uszkodzony.
 
#17 ·
Ciepło nie powinno mieć wpływu na rodzaj quickshiftera, którego używa Pan Am. HD zdecydowało się użyć czujnika Halla do pomiaru ruchu dźwigni zmiany biegów. Jest to w zasadzie mały przetwornik magnetyczny, podobnie jak czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. Są one bardzo odporne na wahania temperatury i wibracje. Całkiem możliwe, że sam quickshifter może być wewnętrznie wadliwy.
Gdyby był wadliwy, musiałby być w tym momencie przerywany, ponieważ nie mogę odtworzyć objawów do woli. Zwróciłem tylko uwagę na ciepło, ponieważ było potencjalną zmienną, gdzie drugą zmienną, która się zmieniła, była ilość czasu, jaki spędziłem na jeździe na rowerze.

W tym samym czasie, gdy miałem problemy z qs, miałem 1 przypadek pod koniec jazdy, kiedy zajęło mi całe 3 minuty, aby znaleźć neutralny. Próbowałem kołysać motocyklem podczas modulacji sprzęgła. Nie chciał przejść z pierwszego na drugi przez pierwszą minutę i pół, potem przeszedł przez neutralny na drugi, potem przez neutralny na pierwszy, gdzie po chwili udało mi się wbić go z powrotem na 2. bieg, a następnie w końcu na neutralny.

Idk, czy byłyby powiązane, czy nie
 
#19 ·
Jestem niezdecydowany. Może odkryłem więcej tego, co lubi, a czego nie.

Przejechałem nim około 500 mil w zeszły weekend i oto moja nowa teoria.

Niskie obciążenie przepustnicy (poniżej 50% przepustnicy) i zmiana biegów poniżej 4k, zmienia biegi idealnie.

Wysokie obciążenie przepustnicy (powyżej 60%) powyżej 4k obr./min, zmienia biegi idealnie.

To niskie obciążenie, wysokie obroty powodują problemy. Mogę dość łatwo powtórzyć to zjawisko. Jeśli mam ponad 4k i nie zmienia biegów, prawdopodobnie nie dałem wystarczająco dużo gazu. Jeśli ponownie dodam gazu i spróbuję ponownie, zmienia biegi.

Przejażdżka 500 mil pozwoliła mi lepiej poczuć jego niuanse. W tym momencie zamierzam go zatrzymać.