Harley Davidson Pan America Forum banner
21 - 40 of 82 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
Olej silnikowy
Używaj dobrego i sprawdzonego w pełni syntetycznego oleju silnikowego, nawet jeśli przekroczysz termin wymiany oleju, oleje te zapewnią dobre smarowanie, aż wrócisz do domu.
Po prostu utrzymuj olej silnikowy na właściwym poziomie.
 
Zbuduj i noś zestaw narzędzi...

Z kilkoma wyjątkami wszystko w moim zestawie pochodziło z Amazona. Mieszkam "na wsi" i dojeżdżam około 100 mil w obie strony, a czasem zostaję na cały weekend. To wszystko niezbędne rzeczy, a cały zestaw został stworzony (a następnie zmodyfikowany), aby zmieścił się w skrzynce narzędziowej, którą dostałem od Wunderlicha. Z dodatkiem klucza dynamometrycznego (oczywiście nie noszę takiego) używam tego zestawu do wykonywania wszystkich rutynowych procedur serwisowych opisanych w instrukcji serwisowej. Wszystko w tym zestawie było używane co najmniej dwa razy i było dla mnie niezawodne.

  • Niezamieszczony jest również mój Leatherman Wave, który noszę na pasku (i mam go od LAT) oraz latarka Coast AAA.
  • Zestaw poniżej uzupełnia fabryczny zestaw, znajdujący się pod siedzeniem. Najbardziej przydatnym narzędziem jest w nim klucz, którego można użyć do sprawdzenia napięcia łańcucha LUB otwarcia piwa.
  • Mam również rolkę taśmy izolacyjnej pod siedzeniem.

Od razu przyznam, że skrzynka narzędziowa Wunderlicha jest ZBYT droga, ALE jest super wysokiej jakości, wytrzymała jak paznokcie i pasuje jak ulał. Nie sądzę, żeby można było jej używać z sakwami (nie mam sakw), ale blokuje lewy sportowy kufer. Używam tylko kufra tylnego i od czasu do czasu zestawu miękkich toreb Biltwell "throwover", jeśli spodziewam się, że zostanę na noc. Ale przez większość czasu kufer tylny 42l jest wystarczający. Myślę, że jeśli masz sakwy, nie potrzebujesz skrzynki narzędziowej..
Hood Motor vehicle Automotive tire Automotive lighting Vehicle



Przejdźmy do narzędzi.. Oto, co noszę prosto ze skrzynki narzędziowej.

1. Maxpedition "Fatty Pack" Ma wymiary 6" na 8". Mój ma około 2" grubości, gdy jest spakowany narzędziami.
2. NOCO GB40 Boost Plus. (Kupiłem kabel, który przykręca się do akumulatora, więc nic więcej nie potrzebuję).
***Ponieważ zainstalowałem akumulator Antigravity, myślę, że nie potrzebuję już tego.
3. Przenośna pompka powietrza Airmoto i jej kabel USB-C. Mogę ładować z roweru lub z NOCO. (Działa świetnie)
4. Niewielki zestaw do naprawy opon.

Prosto z pudełka:
Sleeve Bag Luggage and bags Baseball cap Electric blue


Składany zestaw do naprawy opon:
Automotive lighting Material property Wood Gas Auto part


Otwarty zestaw:
Tool Auto part Electric blue Automotive exterior Fashion accessory



Rozłóżmy to:

Hand tool Wrench Kitchen utensil Tool Tableware



1. Klucze do osi BZBMBNO, mam klucz 36 mm i klucz kombinowany, który był z nim dostarczony, czyli 32, 22, 12 i 14. Potrzebujesz 32 i 36, aby zdjąć tylne koło.
2. Gniazda metryczne, napęd 1/4": 8, 10, 12, 13, 14 (MM)
3, Gniazda Torx (napęd 3/8): 25, 27, 30, 40, 45.
4. Gniazda z łbem sześciokątnym (napęd 3/8): 3/16, 6 mm i 1/4.
5. Zwykłe klucze imbusowe: 5 mm, 3/16, 4 mm i 5/32.
6. Klucze: Cztery tanie klucze kombinowane duratech (jeden rozmiar na jednym końcu i jeden rozmiar na drugim): 6 na 8, 10 na 12, 11 na 13 i 14 na 17. Są cienkie i lekkie. Ok do większości rzeczy, ale nie oszalałbym z nimi.
7. Jeden wysokiej jakości klucz grzechotkowy 10 mm.
8. 6" szczypce Knipex "cobra".
9. Śrubokręt Harley Davidson "8 w 1". Ma cztery Torxy, 25, 27, 30 i 40 oraz krzyżak #2 i płaskie ostrze 1/4". A także kilka rozmiarów wkrętaków do nakrętek, które można wykorzystać po wyjęciu wspomnianych bitów.
10. 6" klucz nastawny Craftsman.
11. Grzechotka Pittsburgh (harbor freight) 3/8 z jednej strony napęd 1/4 z drugiej strony. Grzechotka jest płaska i dobrze się pakuje.
12. Przedłużenie grzechotki 3/8 napędu 6".
13. Trzy małe butelki niebieskiego Loctite.
14. Mała butelka smaru do łańcucha Belray.
15. Około 18" taśmy klejącej owiniętej wokół jednego z kluczy na wypadek, gdybym kiedykolwiek spalił ten wąż chłodnicy.
16. 6" linijka kieszonkowa dla maszynistów. Do wyrównywania tylnego koła. (Zajmuję się precyzją).
17. Mała grzechotka Wiha z bitami Torx 25, 27 i 40. (Całkowicie zbędne, prawdopodobnie usunę. Wymieniam je tylko dlatego, że są na zdjęciu).

Jeśli ktoś wpadnie na coś innego, czego mógłbym potrzebować, proszę o zamieszczenie!
 
Discussion starter · #26 ·
Jeśli masz PA 21 lub 22, poszukaj osłony termicznej, którą Harley zamontował w PA 2023. Prawa osłona termiczna, nr części 65400687, która znajduje się na kolektorze poniżej pedału hamulca, działa dobrze i kosztuje mniej niż 40 $, jeśli dobrze pamiętam.
Nie zapomnij zatankować, zwłaszcza przed E! To nie znaczy Enough. :D poważnie, telefon satelitarny, jeśli/kiedy zapuścisz się na ubocze. Nie kupiłem jeszcze żadnego, ale się im przyglądam.
Dostałem mojego Garmin In-reach👍🏻
 
Discussion starter · #27 ·
Osobista opinia na temat opon Motoz GPS Tractionator do PanAm.
6000 mil na moich oponach, kiedy znalazłem te rozdarcia na moich oponach.
Kup główną markę, zignoruj ekspertów na You Tube.
 

Attachments

Discussion starter · #28 ·
Ciśnienie w oponach podczas długich podróży.
Należy pamiętać, że ciśnienie w oponach powinno być ustawione na 36 i 42 psi.
Co zmienia ciśnienie w oponach?
Długie okresy na drodze, lokalne temperatury, obciążenie motocykla (pasażer i/lub ładunek).
Nawet jeśli ustawisz ciśnienie na 36 i 42, możesz stwierdzić, że po pewnym czasie ciśnienie wynosi 40 i puste (50 i więcej na tylnej oponie).
Kiedy temperatury staną się zbyt wysokie, przy następnym postoju spuszczę powietrze z opon do 38 i 44 psi, to działa świetnie.
 
Discussion starter · #29 ·
Ciśnienie w oponach podczas długich podróży.
Należy pamiętać, że ciśnienie w oponach powinno być ustawione na 36 i 42 psi.
Co zmienia ciśnienie w oponach?
Długie okresy przebywania na drodze, lokalne temperatury, obciążenie motocykla (pasażer i/lub ładunek).
Nawet jeśli ustawisz ciśnienie na 36 i 42, możesz stwierdzić, że po pewnym czasie ciśnienie wynosi 40 i puste (50 i więcej w tylnej oponie).
Kiedy temperatury staną się zbyt wysokie, przy następnym postoju spuszczę powietrze z opon do 38 i 44 psi, to działa świetnie.
Z drugiej strony, jeśli temperatury spadną, może być konieczne dodanie trochę ciśnienia, można stracić do 10 psi w zależności od temperatury.
Kilka psi poniżej ciśnienia jest w porządku, ponieważ wrócą do normy po powrocie na drogę.
 
Discussion starter · #31 ·
To dobry sposób na brudne PanAmy.
Po umyciu całego brudu, jeśli Twój PanAm nadal ma plamy pokazujące jakieś zabrudzenia (obręcz koła, węże płynu chłodzącego lub inne czarne powierzchnie).
Odkryłem, że czyszczenie tych miejsc za pomocą SILICONE SPRAY działa niesamowicie i pomaga chronić gumowe elementy na motocyklu.
Schnie czysto i nadaje Twojemu PanAm wygląd salonu wystawowego.
Nakładam go również na uchwyty, działa świetnie.
 
Utrzymuj dobre ciśnienie w oponach, a opona posłuży dłużej.
Airmoto Inflator do opon Przenośny kompresor powietrza - Pompa powietrza do opon samochodowych z cyfrowym manometrem ciśnienia w oponach - Kompresor powietrza do samochodu (120 PSI) - Motocykl, pompa do roweru elektrycznego i pompa do roweru z oświetleniem LED https://a.co/d/fJMS2VY
 
3- Często sprawdzaj ciśnienie w oponach.
Polecam umieścić widget ciśnienia w oponach na głównym ekranie.
Różnią się o +1psi na obu kołach mojego motocykla.
Powinno więc pokazywać 37 i 43psi.
Podczas jazdy z gorąca do zimna, bądź ostrożny, miej oko na swój TPM (monitor ciśnienia w oponach), stracisz trochę ciśnienia, wystarczająco, aby wpłynąć na prowadzenie motocykla na zakrętach.
Miałem wahania ciśnienia +/-5psi. Więc spróbowałem przejść na azot i nadal mam +/-3psi. Czy to normalne? Mieszkam w panhandle na Florydzie, więc robi się gorąco i właśnie wróciłem z wycieczki do Dragon i gór. Miałem wrażenie, że z azotem nie powinienem mieć takich wahań. Czy TPMS w Pan America jest do bani? A jeśli wiesz, zamierzam wymienić opony, czy muszę to zrobić w Harleyu, czy mogę iść do lokalnego sklepu motocyklowego, słyszałem, że Harley musi zresetować TPMS, nie chcę płacić fortuny za nowe buty.
 
Discussion starter · #34 ·
Słyszałem do +5psi wcześniej, po prostu użyj jako odniesienia, prawdopodobnie także chiński tpms.
Kup dobry kątowy metalowy ciśnieniomierz i trzymaj go pod siedzeniem.
Nie jestem pewien, czy reset jest potrzebny, gdy ciśnienie w oponach jest w zakresie, przejedź motocyklem kilka mil, a zresetuje się sam, jeśli masz znak ostrzegawczy tp.
Każdy może zrobić twoje opony.
 
Zbuduj i noś zestaw narzędzi...

Z kilkoma wyjątkami wszystko w moim zestawie pochodziło z Amazona. Mieszkam "na odludziu" i dojeżdżam około 100 mil w obie strony, a czasem zostaję na cały weekend. To wszystko niezbędne rzeczy, a cały zestaw został stworzony (a następnie zmodyfikowany), aby zmieścił się w skrzynce narzędziowej, którą dostałem od Wunderlicha. Z dodatkiem klucza dynamometrycznego (oczywiście nie noszę takiego) używam tego zestawu do wykonywania wszystkich rutynowych procedur serwisowych opisanych w instrukcji serwisowej. Wszystko w tym zestawie było używane co najmniej dwa razy i było dla mnie niezawodne.

  • Niezamieszczony jest również mój Leatherman Wave, który noszę na pasku (i mam od LAT) oraz latarka Coast AAA.
  • Zestaw poniżej uzupełnia fabryczny zestaw, pod siedzeniem. Najbardziej przydatnym narzędziem jest klucz, którego można użyć do sprawdzenia napięcia łańcucha LUB otwarcia piwa.
  • Mam również rolkę taśmy izolacyjnej pod siedzeniem.

Od razu przyznam, że skrzynka narzędziowa Wunderlicha jest ZBYT droga, ALE jest super wysokiej jakości, wytrzymała jak skała i pasuje jak ulał. Nie sądzę, żeby można było jej używać z sakwami (nie mam sakw), ale blokuje lewy kufer sportowy. Używam tylko kufra tylnego i od czasu do czasu zestawu miękkich toreb Biltwell "throwover", jeśli spodziewam się, że zostanę na noc. Ale przez większość czasu kufer tylny 42l jest wystarczający. Myślę, że jeśli masz sakwy, nie potrzebujesz skrzynki narzędziowej..
Hood Motor vehicle Automotive tire Automotive lighting Vehicle



Przejdźmy do narzędzi.. Oto, co noszę prosto ze skrzynki narzędziowej.

1. Maxpedition "Fatty Pack" Ma wymiary 6" na 8". Mój ma około 2" grubości po spakowaniu z narzędziami.
2. NOCO GB40 Boost Plus. (Kupiłem kabel, który przykręca się do akumulatora, więc nic więcej nie potrzebuję).
***Ponieważ zainstalowałem akumulator Antigravity, myślę, że nie potrzebuję już tego.
3. Przenośna pompka powietrza Airmoto i jej kabel USB-C. Mogę ładować z roweru lub z NOCO. (Działa świetnie)
4. Niewielki zestaw do naprawy opon.

Prosto z pudełka:
Sleeve Bag Luggage and bags Baseball cap Electric blue


Składany zestaw do naprawy opon:
Automotive lighting Material property Wood Gas Auto part


Otwarty zestaw:
Tool Auto part Electric blue Automotive exterior Fashion accessory



Rozłóżmy to:

Hand tool Wrench Kitchen utensil Tool Tableware



1. Klucze do osi BZBMBNO, noszę 36 mm i klucz kombinowany, który był z nim dostarczony, czyli 32, 22, 12 i 14. Potrzebujesz 32 i 36, aby zdjąć tylne koło.
2. Gniazda metryczne, napęd 1/4": 8, 10, 12, 13, 14 (MM)
3, Gniazda Torx (napęd 3/8): 25, 27, 30, 40, 45.
4. Gniazda z łbem sześciokątnym (napęd 3/8): 3/16, 6 mm i 1/4.
5. Zwykłe klucze imbusowe: 5 mm, 3/16, 4 mm i 5/32.
6. Klucze: Cztery tanie klucze kombinowane duratech (jeden rozmiar na jednym końcu i jeden rozmiar na drugim): 6 na 8, 10 na 12, 11 na 13 i 14 na 17. Są cienkie i lekkie. Ok do większości rzeczy, ale nie oszalałbym z nimi.
7. Jeden wysokiej jakości klucz grzechotkowy 10 mm.
8. Szczypce Knipex "cobra" 6".
9. Śrubokręt Harley Davidson "8 w 1". Ma cztery Torxy, 25, 27, 30 i 40 oraz krzyżak #2 i płaskie ostrze 1/4". A także kilka rozmiarów wkrętaków do nakrętek, które można wykorzystać po wyciągnięciu wspomnianych bitów.
10. 6" klucz nastawny Craftsman.
11. Grzechotka Pittsburgh (harbor freight) 3/8 z jednej strony, napęd 1/4 z drugiej. Grzechotka jest płaska i dobrze się pakuje.
12. Przedłużenie grzechotki 3/8 6".
13. Trzy małe butelki niebieskiego loctite.
14. Mała butelka smaru do łańcucha Belray.
15. Około 18" taśmy klejącej owiniętej wokół jednego z kluczy na wypadek, gdybym kiedykolwiek spalił ten wąż chłodnicy.
16. 6" linijka kieszonkowa maszynisty. Do wyrównywania tylnego koła. (Zajmuję się precyzją).
17. Mała grzechotka Wiha z bitami Torx 25, 27 i 40. (Całkowicie zbędne, prawdopodobnie usunę. Wymieniam je tylko dlatego, że są na zdjęciu).

Jeśli ktoś może pomyśleć o czymś innym, czego mógłbym potrzebować, proszę o zamieszczenie!
SBV tools ma zestaw, który ma wszystko, czego potrzebujesz. Drogi, ale wydaje się być wysokiej jakości i ma 12-bitowe zęby na gniazdach, bez pasków i dobrze osadza się. Bardzo lubię ten zestaw i jest on stosunkowo mały i lekki.
 
Discussion starter · #36 ·
Narzędzia SBV mają zestaw, który ma wszystko, czego potrzebujesz. Drogi, ale wydaje się być dobrej jakości i ma 12-bitowe zęby na gniazdach, bez pasków i dobrze osadzone. Naprawdę lubię ten zestaw i jest on stosunkowo mały i lekki.
Wyślij zdjęcia, gdy je dostaniesz
 
Wyślij zdjęcia, kiedy je dostaniesz
Albo link! Fajnie byłoby porównać. Jestem maniakiem narzędzi.

Wolę gniazda 6-kątne. Czuję, że lepiej pasują. Chyba że śruba wymaga 12-kątnej. Tylko opinia.

Lubię robić zestawy do moich motocykli. Jestem trochę "prepperem". Zawsze szukam pomysłów i ulepszam zestaw. Celem dla mnie jest "wszystko, czego potrzebujesz i nic, czego nie potrzebujesz". Kiedyś żartowałem, że mógłbym odbudować mojego KLR 650 na szlaku za pomocą mojej tuby z narzędziami.
 
Miałem ciśnienie w oponach +/-5psi. Więc spróbowałem przejść na azot, wciąż mam +/-3psi. Czy to normalne? Mieszkam w panhandle na Florydzie, więc robi się gorąco i właśnie wróciłem z przejażdżki do Dragon i gór. Miałem wrażenie, że z azotem nie powinienem mieć takich wahań. Czy TPMS jest do bani w Pan America? A jeśli wiesz, zamierzam wymienić opony, czy muszę to zrobić w Harleyu, czy mogę iść do lokalnego warsztatu motocyklowego, słyszałem, że Harley musi zresetować TPMS, nie chcę płacić fortuny za nowe buty.
Wymieniłem przednią i tylną oponę....nie jest wymagany reset. TPMS pozostał funkcjonalny.
 
Albo link! Fajnie byłoby porównać. Jestem maniakiem narzędzi.

Wolę gniazda 6-punktowe. Czuję, że lepiej pasują. Chyba że śruba wymaga 12-punktowej. Tylko opinia.

Lubię robić zestawy do moich motocykli. Jestem trochę "prepperem". Zawsze szukam pomysłów i ulepszam zestaw. Celem dla mnie jest "wszystko, czego potrzebujesz i nic, czego nie potrzebujesz". Zwykłem żartować, że mógłbym odbudować mojego KLR 650 na szlaku za pomocą mojej tuby z narzędziami.
 

Attachments

21 - 40 of 82 Posts